12:38 | چهارشنبه 2 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سخنگوی صنعت برق

احتمال وقوع خاموشی در کشور
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با گرم شدن هوا شاهد شکسته شدن رکورد مصرف برق هستیم و اگر همکاری مشترکان وجود نداشته باشد احتمالا شاهد خاموشی خواهیم بود.
الزام مشترکان پر مصرف به نصب پنل خورشیدی روی پشت‌بام
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر پنج میلیون مشترک پر مصرف در کشور وجود دارد که می توان آنها را تشویق و الزام کرد تا هر کدام یک کیلو وات روی پشت بام خود داشته باشند، بدین طریق ۵۰۰۰ مگاوات تولید تجدیدپذیر خواهیم داشت.
منتظر تشویق مالی باشید
نماد برتر- وزارت نیرو به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی، پیشنهاد تسری طرح تشویق خانوارهای خوش مصرف برق به فصل زمستان و تعمیم طرح یادشده به مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی با هدف کاهش مصرف را به هیات دولت ارائه کرده است؛ سال گذشته نیز ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش‌ خوش‌مصرفی از سوی وزارت نیرو به مشترکان تعلق گرفت.
کشور باز هم خاموشی خواهد داشت؟
نماد برتر- چند روز پیش به دلیل وجود محدودیت سوخت برای نیروگاه‌ها کشور با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مواجه شد اما اکنون سخنگوی صنعت برق شرایط شبکه برق را کاملا نرمال پیش‌بینی و اعلام کرده است که دیگر خاموشی برنامه‌ریزی شده نخواهیم داشت.
تشریح جدیدترین وضعیت برق‌رسانی به روستاها
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق جدیدترین وضعیت برق‌رسانی به روستاها را تشریح کرد و گفت: تعداد روستاهای برق‌دار قبل از انقلاب ۴۰۰۰ روستا بوده که طبق جدیدترین آمار به ۵۷ هزار روستا رسیده است.
 شرایط فروش برق به وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق ضمن تشریح تغییر تعامل این صنعت با بخش خصوصی برای تاسیس نیروگاه، از شرایط و چگونگی فروش برق به وزارت نیرو خبر داد.
نحوه محاسبه جریمه پرمصرف‌ها و تشویق خوش مصرف‌های برق
پایگاه خبری راد: مصوبه دولت درباره بهای آب و برق از تشویق کم‌مصرف‌ها حکایت دارد و یکی از مکانیزم‌های این تخفیف این است که خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آن‌ها پایین­‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش می­‌دهند، در قبوض آینده‌ای که می‌خواهند پرداخت کنند، بستان‌کار شوند و معادل آن را پرداخت نکنند.
شروط صنعت برق برای استخراج قانونی بیت کوین در ایران
پایگاه خبری راد: بعد از گرد و خاکی که استخراج رمزارزها و شفاف نبودن قانون در این حوزه در دو ماه اخیر در کشور به پا کرد، معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را ابلاغ کرده و متقاضیان مکلف شدند برای ورورد به این عرصه طبق آیین‌نامه مذکور قدم بردارند.
نظارت بر مصرف برق ۱۰۰۰ سازمان در تهران
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق گفت: حدود ۹۰ درصد از ادارات و سازمان‌های بزرگ پایتخت در جهت اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف و پایش دقیق میزان مصرف برق به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند تا اندازه گیری‌ها به صورت لحظه‌ای انجام شود.
بیت‌کوین‌ها برق می‌بلعند؛ به نام مردم تمام می‌شود!
پایگاه خبری راد: درحالی که همزمان با افزایش دما زنگ خطر مصرف برق به ویژه در تهران به صدا درآمده است، صنعت برق امسال با مشکل جدیدی به نام بیت‌کوین‌ها که به نظر می‌رسد عامل اصلی افزایش نامتعارف مصرف برق هستند دست و پنجه نرم می‌کند.
بدمصرف‌ها کم می‌آورند
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: هرچند تغییر تعرفه‌ها مطابق با پیشنهادات اولیه ما نبوده است اما افزایش ۲۳ درصدی تعرفه‌ها نیز موجب کاهش مصرف انرژی از سوی پرمصرف‌ها خواهد شد و به طور کلی تاکید ما این است که فرهنگ استفاده از وسایل برقی را تغییر دهیم.
جزئیات قبض برق پرمصرف‌ها
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش ۷ درصدی تعرفه برق برای تمامی بخش‌های مصرفی، از اعمال ۱۶ درصد جریمه برای مشترکان پرمصرف خبر داد که به این ترتیب پرمصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش تعرفه خواهند داشت و قبوض برق آن‌ها نیز ماهانه صادر می‌شود.
تشکیل کمیته تعیین خسارت سیل به صنعت برق
پایگاه خبری راد: کمیته‌ای به منظور بررسی طرح‌ها و برآورد خسارات در صنعت برق ایجاد شده که در سریع‌ترین زمان ممکن، مشکلات و چالش‌های موجود در مناطق سیل‌زده برطرف شود.
امسال خبری از خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌ شده نیست
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در پی بارش‌های اخیر و توسعه تولید نیروگاه‌های برق آبی پیش‌بینی می‌شود که امسال خاموشی برنامه‌ریزی‌ شده‌ای نداشته باشیم.
میزان بارش‌ها سه برابر سال گذشته می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، میزان بارش‌ها تا پایان سال آبی به حدود ۷۰ میلیارد مترمکعب در جریانات آب سطحی می‌رسند که این میزان سه برابر سال گذشته است.